نوشته شده توسط : montazeranezohor313

مصرف شیرین کننده های مصنوعی و افزایش قند خون

اگر شما هم از نوشابه های رژیمی و شیرین کننده های مصنوعی برای کاهش وزن و جلوگیری از بیماری هایی مثل دیابت استفاد می کنید خوب است بدانید که یافته های یک تحقیق جدید خلاف عقیده شما را نشان می دهد. کارشناسان بر اساس این تحقیق که روی موش های آزمایشگاهی و انسان ها انجام شده به این نتیجه رسیده اند که شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام می توانند سطح قند خون را بالا ببرند، حتی بیشتر از مصرف زیاد شکر معمولی.

دانشمندان دریافته اند که ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام از طریق تغییر شدید در ترکیب میکروار گانیزم های موجود در اندام های داخل شکم باعث بالا رفتن سطح قند خون می شوند. این میکروار گانیزم ها که عمدتا از نوع باکتری هستند در اندام های گوارشی حضور دارند و به تغذیه و سیستم ایمنی ما کمک می کنند. تعداد این میکروار گانیزم ها به چند تریلیون می رسد و اخیرا دانشمندان تحقیقات زیادی در ارتباط با نقش آنها در سلامت بدن انجام داده اند.

بخوانید



:: برچسب‌ها: نوشابه های رژیمی , داروهای گیاهی برای درمان قند خون , شیرین کننده مصنوعی , مصرف شیرین کننده های مصنوعی و افزایش قند خون ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

 ۲۱ نکته مهم در مورد بیماری صرع

پیش تر اطلاعاتی راجع به بیماری صرع به شما عزیزان ارائه دادیم. سابقه شناخت بیماری صرع به دوران یونان باستان می رسد. یونانی ها نه تنها در آن زمان صرع را بیماری نمی دانستند، بلکه آن را حالتی مقدس می نامیدند که باعث تشنج می شود! هرچند بقراط یک خط بطلان اساسی روی این فرضیه کشید و بعد از آن، دانش ما در خصوص این بیماری کم کم گسترش پیدا کرد. با این حال هنوز هم در قرن بیست و یکم این بیماری کمی مهجور است. فرقی نمی کند که خودتان به این بیماری مبتلا هستید یا یکی از اطرافیان تان؛ این پیشنهادها را در برخورد با صرع جدی بگیرید.

۱/ اگر مبتلا به صرع هستید یا می خواهید با فرد مبتلا به این بیماری ازدواج کنید، از مشاوره قبل از ازدواج به خصوص مشاور ژنتیک غافل نباشید.

۲/ یادتان باشد زنان بیمار مبتلا به صرع هنگام بیماری هم باید تحت نظر پزشک متخصص زنان باشند و هم متخصص مغز و اعصاب.

۳/ سندورم تخمدان پلی کیستیک در زنان مصروع نسبتا شایع است. پس اگر دچار علائمی از جمله افزایش موی بدن، کیست های متعدد تخمدانی، نامنظم بودن قاعدگی و چاقی مفط هستید، نزد یک پزشک متخصص زنان و زایمان بروید.

۴/ وقتی بیمار مبتلا به صرع دچار حمله می شود باید لباس های تنگ او را آزاد کنید. دکمه ها و سرآستین را باز کنید و اجازه دهید که هوا در اطرافش به خوبی جریان داشته باشد.

۵/ فرد مبتلا به صرع را هرگز برای مدت طولانی تنها نگذارید چون اگر دچار تشنج شود و اقدامات درمانی کمی دیر صورت گیرد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای او به وجود بیاید.

۶/ اگر خود یا یکی از نزدیکان تان دچار بیماری صرع هستید در مورد مصرف یا قطع مصرف داروهایتان به شدت هوشیار باشید چون تنها در صورتی که نوار مغزی طبیعی باشد، بیمار می تواند با دستور پزشک معالجه را قطع کند.

۷/ وقتی بیمار دچار تشنج می شود، اصلا سعی نکنید دست و پای او را بگیرید چون این کار آسیب رسان است. در عوض وسایل خطرناک را از کنارش جمع کنید و او را جایی بخوابانید که خطر پایین افتادن و سقوط وجود نداشته باشد.

بخوانید



:: برچسب‌ها: نکاتی در مورد صرع , علائم بیماری صرع , 21 نکته مهم در مورد بیماری صرع , درمان بيماري صرع ,
:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

فواید خوردن چای و قهوه برای سلامتی

پرشین طب – مواد غذایی | به گزارش پرشین طب؛ هم چای و هم قهوه سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. در رژیم غذایی غربی، قهوه یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان به حساب می آید. به همین میزان چای نیز دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفید است. شما هر یک از این دو نوشیدنی را میل کنید به منزله ی مراقبت از بدنتان خواهد بود.

کاهش احتمال سکته مغزی

چای و قهوه احتمال بروز سکته مغزی را در مصرف کننده به شدت کاهش می دهند. چراکه چای از گرفتگی عروق جلوگیری می نماید. مطالعات نشان داده کسانی که از قهوه به طور منظم استفاده می کنند ۲۰ درصد کمتر از دیگران دچار سکته مغزی می شوند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

خوردن قهوه می تواند باعث کاهش ابتلا به دو نوع سرطان شود: سرطان کبد و سرطان روده بزرگ. تحقیقات نشان داده، کسانی که از قهوه استفاده می نمایند ۴۰ درصد کمتر از سایر افراد مبتلا به سرطان کبد می شوند. همچنین خوردن چند فنجان قهوه در طول روز احتمال بروز سرطان کولورکتال را تا ۱۵ درصد کاهش می دهد. همچننین چای نیز خواص ضد سرطان دارد که می تواند مانع از شروع بسیاری از سرطان ها شود.

بخوانید



:: برچسب‌ها: بالا رفتن سوخت و ساز بدن , سرطان روده بزرگ , کاهش ابتلا به سکته مغزی با خوردن چای , کاهش وزن با قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

مواد طبیعی موثر برای درمان بیماری های ویروسی

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ عسل یکی از بهترین هدایای طبعیت به بشر است که انسان از سالیان دور از آن استفاده می کند. مصریان باستان از آن به عنوان یک عامل ضد باکتری استفاده می کردند و به کمک آن زخم ها و بریدگی ها را درمان می نمودند. خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی عسل در درمان بیماری هایی مانند سرفه و درد ناشی از سرفه موثر است و همچنین باعث می شود که نوزادان خواب بسیار راحتی را تجربه کنند.

چای سبز

چای سبز دارای کاتچین است که در مهار عفونت های ویروسی نقش موثری را ایفا می کند. ترکیبات موجود در این چای با چسبیدن به ویروس آنفولانزا مانع از بروز بیماری در بدن شخص می شوند.

برگ زیتون

برگ زیتون یک گیاه ضد ویروسی است، این برگ برای درمان آنفولانزا، سرما خوردگی و تب خال بسیار مفید است. برگ زیتون رو می توان به صورت تنتور، کپسول و یا چای میل کرد و می توان آن را با نعناع مخلوط نمود. البته این گیاه در دوران بارداری نباید میل شود.

ریحان مقدس

این گیاه برای هندو ها اهمیت مذهبی زیادی دارد و دارویی برای ازین بردن استرس و اضطراب در مکاتب هندی به شمار می رود. برگ ریحان خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی دارد که برای درمان تب، آنفولانزا، آنفولانزای خوکی، برونشیت، مالاریا، سردرد و گلودرد مفید است.

بخوانید



:: برچسب‌ها: انواع گیاه ضدویروسی , بیماری های ویروسی , ریحان خاصیت ضد باکتری , گیاه ضد ویروسی , مواد غذایی ضدقارچی ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

۵ تمرین برای سرد کردن بدن پس از ورزش های مختلف

پرشین طب – ورزش و تناسب اندام | به گزارش پرشین طب؛ فرقی ندارد که شما تمرین هوازی داشته باشید یا قدرتی، انجام برخی تمرینات کششی در پایان ورزش باعث می شود که ایجاد عضلات شما بیشتر شده و انعطاف پذیری تان افزایش یابد و همچنین مانع از آسیب دیدگی شما خواهد شد. پس نگران این نباشید که زمان زیادی هدر می رود سعی کنید این تمرینات را به درستی انجام دهید. این توصیه های ساگار پدنکار بندسازی مشهور هندی است.

پس از دوچرخه سواری: پس از یک ساعت دوچرخه سواری چه در بیرون از خانه و چه در محیط خانه یا باشگاه ماهیچه های شما احساسی خستگی می کنند و همچنین شما در قسمت ماهیچه های باسن احساس انقباض دارید. شما می توانید با کشش همسترینگ خود به کمک کشش پروانه این احساس را از خود دور کنید.

روی زمین بشینید و زانوهای خود را خم کنید، سپس کف پاها را به هم بچسبانید و سعی کنید که پاهایتان را به سمت داخل بیاورید و در همین حالت به مدت سی ثانیه مکث کنید.

پس از تمرینات دایره ای: شما حالت چمباتمه زده ای به خود می گیرید و در راه عرق می کنید. این نشان می دهد که بدن شما دوست دارد که کشش در پهلوها داشته باشد. به همین جهت توصیه می کنیم که در ابتدا بایستید و پاها را کمی باز کنید و دست ها را پششتان به هم گره کرده و به سمت جلو خم کنید و در همین حین دست هایتان را از بدن دور کنید. در این حالت ۱۵ الی ۲۰ ثانیه مکث کنید.

بعد از زومبا : بعد از یک جلسه تمرین زومبا سرد کردن بدن با تمرینات کششی باعث می شود که شما احساس آرامش را در خود به وجود آورید. پاهای خود را دراز کرده و سپس به سمت جلو بیایید. در این حالت به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه مکث کنید. اگر انعطاف پذیری خوبی دارید سعی کنید که پیشانی یا چانه ی خود را روی زمین قرار دهید.

بخوانید



:: برچسب‌ها: انجام تمرینات ریلکسیشن , تمرینات کششی آخر ورزش , چگونه بدن را سرد کنیم , ورزش برای سرد کردن بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

اگر با شکم خالی قهوه بخوریم چه اتفاقی رخ می دهد

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ همه ی ما می دانیم که استفاده از قهوه های متفاوت و خوب برای سلامتی مفید است اما اینکه قهوه اولین چیزی باشد که صبح میل می کنید به نظر کار درستی نمی آید.

توصیه می شود که بعد از بیدار شدن یک ساعت و نیم صبر کنید و سپس قهوه میل کنید.

در اینجا برای شما اتفاقاتی که با خوردن قهوه با شکم خالی رخ می دهد را آورده ایم:

۱٫پایین آمدن سطح سروتونین

بسیاری از افراد در این باره اطلاعی ندارند اما قهوه به شدت جلوی اشتها را می گیرد.

افرادی که صبح ها قهوه میخورند،‌اکثرا وعده ی صبحانه ی خود را حذف می کنند.

وقتی که شما صبحانه ی کامل میل نمی کنید سروتونین که یک پیام رسان عصبی و ایجاد کننده ی حس شادی در شما است به خوبی تولید نمی شود.

علاوه بر این سروتونین برای داشتن یک خواب خوب و کامل برای شما نیاز است. شب ها بدن شما سروتونین را به ملاتونین تبدیل می کند و وقتی سطح ملاتونین پایین باشد دچار بی خوابی و مشکلات از این قبیل می شوید.

پس اگر دوست دارید که قهوه میل کنید سعی داشته باشید که حتما بعد از آن صبحانه نیز بخورید.

بخوانید



:: برچسب‌ها: با شکم خالی قهوه خوردن , جلوگیری اشتها با قهوه , چه زمانی قهوه بخوریم , خوردن قهوه در اول صبح ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

مزایای خوابیدن به پهلو را بدانید

پرشین طب – اخبار | به گزارش پرشین طب و به نقل از indiatimes مطالعات دانشمندان اخیرا نشان می دهد خوابیدن به پهلو نسبت به خوابیدن به پشت یا روی معده به شما کمک می کند تا شانس ابتلا به آلزامیر ، پارکینسون و سایر اختلالات عصبی کاهش یابد. خوابیدن به پهلو یک راه موثر برای حذف مواد زائد و یا سایر املاح شیمیایی مضر از مغز است. یکی از محققان از دانشگاه روچستر در نیویورک آمریکا می گوید : اختلال در خواب باعث از دست دادن حافظه و سرعت بخشیدن به بیماری آلزایمر می شود.

محققان توسط MRI مغز موفق به تصویر برداری رونانس مغناطیسی مغز شده اند ، که یک سیستم پیچیده می باشد که برای تخلیه مواد زائد از مغز استفاده می شود. خوابیدن در طول روز موثرترین روش برای از بین رفتن مواد زائد متابولیک می باشد. این موضوع همچنین در حیوانات و موجودات طبیعی هم وجود دارد.

بخوانید



:: برچسب‌ها: خوابیدن به پهلو , خوابیدن به پهلو و مزایای آن , فواید خواب روزانه , مزایای خوابیدن به پهلو ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

علائم نشان دهنده ی کمبود آب بدن شما

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ همانطور که می دانید بخشی زیادی از بدن را آب تشکیل داده است. همین موضوع به این معنی است که وجود آن بسیار مهم است. اما آیا می دانید علائمی که نشان دهنده کمبود آب در بدن است چه می باشد؟ با هم بررسی می کنیم.

۱٫ تپش قلب

هنگامی که آب بدن شما کاهش پیدا می کند طبعا باعث می شود تا تعادل مواد معدنی موجود در بدن شما (نمک و شکر) بهم بریزد و مشکلات زیر رخ دهد.

تپش قلب هنگامی است که پتاسیم و قند خون در سطح پایینی بایند. این وضعیت باعث می شود تا دهلیز و بطن ها سریع تر از حالت معمول منقبض شوند.

همچنین پایین بودن پتاسیم به خاطر تعریق بیش از حد و یا اسهال ممکن است منجر به بهم رختگی ریتم طبیعی قلب شما شود.

۲٫ بوی بد دهان

وجود بزاق در دهان، خود باعث جلوگیری از پوسیدگی، بیماری و یا خالی شدن دندان ها می شود و با تشکیل یک سد محافظ در اطراف دهان باعث می شود که غذاهای مانده در بین دندان های شما خارج شوند.

وقتی که آب بدن شما کم می شود، تولید بزاق از حد معمول کمتر می شود. همین علت باعث می شود تا باکتری ها بیشتر از قبل رشد کرده و باعث بروز بوی بد دهان شوند.

خشک بودن دهان می تواند باعث بروز پوسیدگی دندان و آسیب دیدگی لثه ها شود.

بخوانید



:: برچسب‌ها: بوی بد دهان , دلایل تپش قلب , علائم کم شدن آب بدن , علایم کمبود آب در بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

خطرات پنهان استفاده از مواد ضدعفونی کننده

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ اگر توجه کرده باشید امروزه روی بسیاری از محصولات پلاستیکی نوشته شده است که ( بدون BPA ) امروزه مردم می دانند که تماس بیش از حد با این ترکیب در دراز مدت سبب آسیب های شدید بر سلامت آنها می شود. آسیب هایی روی اعصاب و باروری.

تریکلوزان ترکیبی است که در مواد ضد عفونی کننده وجود دارد، این ماده باعث می شود تا جذب BPA در بدن بیشتر شود و همین برای ما خطرناک است.

وجود فتالات و پاربن در این مواد

فتالات و پاربن دو ماده ی شیمیایی هستند که خطرات بسیاری دارند، خطراتی مانند مختل کردن سیستم غدد درون ریز و بروز مشکلاتی در این حیطه، چاقی و مشکلات باروری را برای فرد به وجود می آورند. البته همه ی مواد شوینده حاوی این دو ترکیب نیستند اما با این حال می توان گفت که خطر وجود دارد.

خطرات مسمومیت های اتفاقی

بسیاری از مردم امروزه به آسیب های تریکلوزان پی برده اند و از همین رو برای ضد عفونی کردن از الکل استفاده می کنند. به طور کلی این کار بسیار بهتر از استفاده از مواد شوینده ی دیگر است اما احتمال دارد که توسط کودکان به طور تصادفی استفاده شود و مسمومیت بخاطر الکل در کودک به وجود آید.

بخوانید



:: برچسب‌ها: تریکلوزان چیست , تشدید آلرژی کودکان , خطرات مواد ضدعفونی کننده , عوامل ایجاد حساسیت ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

خاصیت های درمانی جوش شیرین که شما را شگفت زده خواهد کرد

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ اگر شما مشکل گرفتگی بینی دارید، می توانید آن را به کمک جوش شیرین به خوبی رفع کنید. جوش شیرین نه تنها باعث از بین رفتن گرفتگی می شود، بلکه سبب تسکین درد در غشا سینوس ها نیز خواهد شد.

دستور العمل:

¼ قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق آب محلول کرده کرده و به کمک قطره چکان یک یا دو قطره در هر سوراخ بینی خود بریزید. این کار تسکین دهنده ی کاملا سریع برای شما خواهد بود.

علاوه بر این روش شما می توانید ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را به آب موجود در دستگاه مرطوب کننده اضافه کنید تا مشکل احتقان در قفسه ی سینه خود را رفع نمایید.( جوش شیرین همچنین باعث تمیز شدن دستگاه بخور شما نیز می شود.)

۲٫کمک به شما برای ترک سیگار

اگر شما در حال ترک کردن سیگار هستید و به دنبال چیزی می گردید که هوس نیکوتین را از سر شما بی اندازد، به گفته ی کلینیک مایو جوش شیرین می تواند موثر باشد. استفاده از جوش شیرین در کوتاه مدت می تواند علائم ترک نیکوتین را تا حدی کاهش دهد.

دستورالعمل:

زمانی که شما هوس به مصرف سیگار کردید،‌۲ قاشق چای خوری بی کربنات سدیم را با ۸ اونس آب محلول کنید. استفاده از این نوشیدنی میل شما به سیگار را از بین می برد. ( البته توجه داشته باشید که استفاده از بی کربنات سدیم به خاطر حالت بیش از اندازه قلیایی خود می تواند مشکلات تنفسی در شما ایجاد کند، پس بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت نمایید.)

بخوانید



:: برچسب‌ها: مشکل گرفتگی بینی , درمان گزش با جوش شیرین , ترک سیگار با جوش شیرین , درمان جای نیش ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

کربوهیدرات های کم کالری که شاید از آنها غافل باشید

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ در این پست می خواهیم شما را با کربوهیدرات هایی آشنا کنیم که دارای کالری کمی هستند و شاید شما از آنها غافل هستید.

  1. گوشت بوقلمون:

گوشت بوقلمون حاوی پروتئین فراوان است. این گوشت بسیار سالم بوده و کربوهیدرات کمی در آن وجود دارد. شما می توانید گوشت بوقلمون را در بسیاری از غذاها استفاده کنید. شما می توانید به عنوان غذای اصلی نیز از آن استفاده نمایید. این گوشت جایگزین عالی برای گوشت گاو است. استفاده از سه اونس از این گوشت در وعده ی غذایی میزان مناسب برای شما خواهد بود. اگر شما از این گوشت استفاده کنید، خواهید فهمید که نه تنها این گوشت حاوی کربوهیدرات کمی است، بلکه یک منبع پروتئین با میزان چربی کم است و کالری کمتری نسبت به سایر گوشت ها دارد. سعی کنید از این گوشت در رژیم غذایی هفتگی خود همیشه استفاده کنید.

  1. ماهی کاد

این ماهی سرشار از پروتئین بوده و کربوهیدرات کمی دارد. این ماهی کم کربوهیدرات ، طعم بسیار خوبی داشته و می توانید برای یک وعده ۴ اونس از آن را به صورت کبابی یا پخته استفاده کنید. البته اگر رژیم دارید بهتر است که از آن به صورت سرخ شده استفاده نکنید.

بخوانید



:: برچسب‌ها: فواید کربوهیدرات های کم کالری , کربوهیدرات کم کالری , گوشت بوقلمون ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

۴ خاصیت فوق العاده زردچوبه را بدانید!

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ معمولا استفاده از زردچوبه در انواع و اقسام غذاها رایج است. خانم های خانه از زردچوبه به کرات استفاده کرده چر که فواید زیادی برای بدن دارد. در اینجا می خواهیم به ۴ خاصیت خارق العاده از زردچوبه اشاره کنیم.

خاصیت ضد التهابی طبیعی

کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی بسیار قوی می باشد. این مواد تشکیل دهنده در سطح سلولی شروع به کار کرده و علل هایی که سبب التهاب می شوند را مسدود می کنند. کورکومین نقش محوری در مسدود سازی NF-KB دارد. NF-KB باعث بروز التهاب در افراد شده و نقش فعالی در بسیاری از بیماری های مزمن دارد. بسیاری از داروهای ضد التهابی عوارض جانبی دارند اما زردچوبه بدون هیچ عارضه ای بوده و درمانی طبیعی است.

افزایش توان و عملکرد مغز و جلوگیری از بیماریه ای مغزی

Brain-Derived Neurotrophic Factor یا (BDNF) به مرتبط سازی سلول های عصبی به شیوه ی جدید کمک می کند. در حقیقت نوعی هورمون رشد است که در مغز فرد فعل و انفعالاتی را انجام می دهد. وقتی که ترشح این هورمون تا حدی کاهش پیدا می کند، مشکلات مغزی از جمله آلزایمر برای فرد به وجود می آید. تحقیقات ثابت کرده که کورکومین می تواند سطح BDNF را افزایش دهد. به کمک کورکومین می توان سن مغز و همچنین ویژگی های مغز را همیشه در حالت عالی نگاه داشت. زردچوبه در تقویت حافظه نقش مهمی داشته و باعث بهبود دیگر عملکردهای مغزی می شود.

بخوانید



:: برچسب‌ها: استفاده های زردچوبه , مکانیسم تولید آنتی اکسیدان , فواید زیاد زردچوبه,زردچوبه و فواید آن ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

اتفاقاتی که بعد از سقط جنین رخ می دهد و شما از آن بی خبر هستید

پرشین طب – سلامت بانوان | به گزارش پرشین طب؛ سقط جنین به دلایل های مختلفی می تواند رخ دهد. اما اتفاقاتی که بعد از آن در زن باردار رخ می دهد می تواند قابل بحث باشد. اگر می خواهید بدانید این اتفاقات چه هستند با ما همراه باشید.

  1. خونریزی شدید

خونریزی در همه ی زنان پیش نمی آید، اما در برخی اوقات، لخته ی خون و ترشحات قهوه ای بعد از سقط جنین از رحم خارج می شود. که این موضوع زیاد پیش می آید و ممکن است تا سه الی چهار هفته به طول بیانجامد. لازم است بدانید که این خون ریزی چه زمانی طبیعی و چه زمانی از حد معمول فراتر است. اگر شما در دو ساعت بیشتر از یک الی دو نوار بهداشتی استفاده کردید، به این معناست که خون ریزی شما از حالت عادی فراتر بوده. اگر این اتفاق همراه با سرگیجه و عبور لخته های بزرگ بود شما حتما باید نزد پزشک بروید. چرا که این نشانه ها خبر از یک جراحت داخلی در رحم می دهند.

سقط جنین

  1. درد گرفتگی مانند اسپاسم عضلات

وقتی که جنین در رحم است، رحم بزرگ بوده و پس از سقط جنین کم کم باید به حالت اول بازگردد. این اتفاق گاهی اوقات باعث درد و گرفتگی می شود. دردی که شاید از درد دوران قاعدگی نیز بیشتر باشد. این درد در روز های سوم و چهارم پس از سقط جنین افزایش می یابد و علت آن نیز می تواند عبود لخته ها باشد. توصیه های پزشکان استفاده از قرص های مسکن و نوشیدن مایعات گرم می باشد همچنین استفاده از کیسه ی آب گرم نیز می تواند گرفتگی عضلات را کاهش دهد. اگر با این حال باز هم وضعیت شما بهبود نیافت، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید چرا که ممکن است این علائم خبر از سقط ناقص بدهند و قسمت هایی از جنین داخل رحم مانده باشد.



:: برچسب‌ها: ترشحات قهوه ای بعد از سقط جنین , خونریزی شدید , درد دوران قاعدگی , درد گرفتگی مانند اسپاسم عضلات ,
:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

توصیه های تغذیه ای برای داشتن پوستی سالم

پرشین طب – سلامت پوست ، مو و ناخن | به گزارش پرشین طب؛ هر ماده ی قندی که سطح انسولین شما در خون را تغییر دهد، باعث گرفتگی منافذ پوستی و افزایش فعالیت غدد چربی پوست شما می شود که هردو آنها سبب به وجود آمدن آکنه روی پوست شما خواهند شد. مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات غیر نشاسته ای مانند اسفناج، کلم بروکلی و کلم می تواند پیشنهادات خوبی برای شما باشد. خوردن خود میوه به جای آب میوه نیز توصیه می شود چرا که آب میوه شاخص قندی بالاتری دارد. در ضمن سعی کنید که شام خود را بیشتر با سبزیجات پر کنید.

مصرف مایعات خود را افزایش دهید

وقتی که شما از مایعات بیشتری استفاده کنید باعث می شود که پوست شما سالم تر باشد و بدنتان هیدراته و جریان خون شما متعادل باشد. بنابراین خوردن مایعات به مقدار زیاد در طول روز در رژیم غذایی شما بسیار ضروری است. سعی کنید که روزانه حداقل ۸ لیوان آب به همراه یک لیوان آب نارگیل و یا آب سبزیجات مصرف کنید.

پوستی سالم

مصرف اسیدهای چرب به ویژه امگا ۳ را افزایش دهید

اسیدهای چرب مانند امگا ۳ در مواد غذایی مانند ماهی، گردو و کتان به خوبی یافت می شود. امگا۳ باعث تولید بی۴ لکوترین می شود که به کمک آن می توان سطح چربی پوست را کنترل کرد و از بروز التهاب به صورت آکنه پیشگیری نمود. بهتر است که ماهی کبابی را به عنوان شام یا ناهار در وعده ی غذاییتان بگنجانید.

استفاده از آجیل ها

بهتر است در میان وعده شب خود از آجیل ها استفاده کنید، آجیل های برزیلی غنی از سلنیوم است که می توانند از پوست شما در برابر آسیب های التهابی جلوگیری کرده و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست شما را تقویت نمایند.

از غذاهای سرشار از ویتامین ای غافل نشوید

ویتامین ای بهترین ماده درمانی برای آسیب های پوستی به ویژه آسیب هایی به خاطر آکنه است. شما با خوردن غلات سبوس دار، تخم مرغ، آجیل و روغن های تصفیه شده می توانید به میزان لازم از این ویتامین بهره ببرید. اگر به دنبال یک رژیم غذایی خوب و مفید هستید، غلات سبوس دار را حتما در آن بگنجانید.



:: برچسب‌ها: مصرف اسیدهای چرب , داشتن پوستی سالم , تقویت خاصیت ارتجاعی پوست , استفاده از آجیل ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

بهترین غذاها برای حمایت از سطح تستوسترون بدن

پرشین طب – مواد غذایی | به گزارش پرشین طب؛ اولین غذای مورد بحث ما، صدف است. یکی از فواید صدف تقویت میل و قوای جنسی است. در این غذا ماده معدنی لازم برای ساخت تستوسترون به مقدار زیادی وجود دارد. خوردن یک وعده صدف می تواند ۵۰۰ برابر یک مکمل غذایی روی اثر داشته باشد.

روغن زیتون

این روغن فواید بسیاری دارد و مصرف آن در طولانی مدت برای حفظ سلامت قلب بسیار مناسب است. با این حال مردان می توانند با استفاده ی منظم از روغن زیتون سطح تستوسرون خود را همیشه بالا نگاه داند.

لوبیا

لوبیا منبع بسیار مناسبی از روی و آهن و پروتئین است که همگی آنها می توانند در ساخت تستوسترون به بدن کمک کنند. همچنین این خوراکی برای حفظ سلامت عمومی بدن نیز فایده دارد و درکل یک گزینه ی کارآمد برای تولید بیشتر تستوسترون است.

آجیل

مصرف آجیل هایی مانند بادام، کاشو، گردو و بادام زمینی می تواند در افزایش سطح تستوسترون به بدن کمک کند چرا که آجیل ها سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و دیگر ترکیبات مفید هستند که همه و همه در ساخت این هورمون نقش دارند.

بخوانید



:: برچسب‌ها: افزایش سطح تستوسترون , افزایش سطح تستوستون بدن , تقویت قوای جنسی , ساخت هورمون تستوسرون ,
:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

۷ دلیلی که سبب ریزش مو زود هنگام می شود

پرشین طب – سلامت پوست ، مو و ناخن | به گزارش پرشین طب؛ در این مطلب به موضوع مهمی اشاره خواهیم کرد. ریزش مو می تواند علت های مختلفی داشته باشد که در این پست قصد داریم علت های ریزش موی زود هنگام را بررسی کنیم.

۱٫ بیماری های پوستی

یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو بیماری های پوستی است، بیماری هایی از قبیل شوره، اگزما در پوست سر، عفونت های قارچی مانند مالاسزیا فورفور که باعث شوره سر می شود یا پسوریازیس پوست سر که نوعی خود ایمنی است. این مسائل باعث خشکی و پوسته پوسته شدن و خارش سر می شوند.

۲٫ عدم تعادل هورمونی

عدم تعادل در هورمون ها یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو به حساب می آید. مسائلی مانند پایین بودن آهن و یا عملکرد بد تیروئید می تواند باعث بهم ریختگی تعادل هورمون های تان شود.

وقتی که سطح تستوسترون در مردان و زنان بالا باشد می تواند سبب ریزش مو شود. این مسئله در زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند بیشتر دیده می شود.

۳٫دارو ها

داروهایی مانند قرص ضدبارداری، داروهای فشار خون، داروهای ضد افسردگی، آنتی بیوتیک ها، درمان کننده های آکنه، داروهایی برای شیمی درمانی و داروهای سرکوب کننده ی دستگاه عصبی و ضد درد می تواند باعث بروز ریزش مو زودرس شود.

۴٫ کمبود تغذیه

کمبود ناشی از تغذیه و یا مصرف داروها می تواند سبب مشکلات گوارشی و بیماری هایی از قبیل کرون و سندروم روده ی تحریک پذیر شوند که این دو عامل ریزش مو هستند.

کمبود ویتامین های خانواده ب، روی، ویتامین دی و پروتئین می توانند دلایل ریزش مو باشند.

۵٫ استرس

استرس باعث می شود که شرایط خاصی در بدن ایجاد شود، شرایطی که علکرد بدن را به گونه ای می کند که فقط برای زنده ماندن آمادده باشد.

بخوانید



:: برچسب‌ها: موهایم میریزد , عفونت های قارچی , ریزش سریع مو , درمان خانگی ریزش مومحصولات آرایشی مو ,
:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

۴ درمان خانگی برای درمان کمر درد

پرشین طب – دانستنی های پزشکی | به گزارش پرشین طب؛ اولین درمان را به زردچوبه اختصاص می دهیم. زردچوبه یکی از بهترین روش های درمان کمردرد در خانه است. این ادویه دارای خواص ضدالتهابی می باشد که در کاهش کمردرد موثر است. توصیه می شود که این ادویه را به صورت خوراکی استفاده کنید چرا که استفاده موضعی از آن سخت بوده و پوست زرد می شود و خیلی سخت رنگ آن از بین می رود.

زنجبیل

زنجبیل یک داروی خانگی برای درمان کمردرد به حساب می آید. چرا که این ادویه دارای خواص ضدالتهابی قوی است به همین علت یک درمان خانگی مناسب به حساب می آید. شما باید زنجبیل را به خوبی له کنید تا آب آن گرفته شود. سپس به این آب کمی روغن زیتون اضافه کرده و شروع به ماساژ دادن کمر کنید و آن را یک شب روی پوست خود قرار دهید و صبح پس از بیدار شدن آن را با آب گرم بشویید.

سیر

سیر نیز مانند موارد بالا برای درمان کمردرد در خانه مفید است و این گیاه دارای خواص ضد التهابی قوی است. کارشناسان توصیه می کنند که خمیر سیر را روی کمر خود قرار داده و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه صبر کنید. همچنین شما می توانید سیر را چند بار در روز روی قسمتی که درد دارد بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

درمان کمر درد

درمان کمر درد

حمام آب داغ

اگر کمتر از ۲۴ساعت از دردکمر شما می گذرد شما می توانید به کمک یخ درد آن را کاهش دهید

بخوانید



:: برچسب‌ها: بهترین روش های درمان کمردرد , حمام آب داغ , خوب کردن کمردرد , درمان سنتی کمر درد ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

معرفی غذاهای پروبیوتیک برای کمک به هضم غذا

پرشین طب – تغذیه و بیماری ها | به گزارش پرشین طب؛ ابتدا در خصوص انواع پنیر های نرم صحبت می کنیم. در این پنیر ها باکتری مفیدی به نام لاکتوباسیلوس کازئی وجود دارد که هیچ عملکرد بدی نداشته و سبب افزایش ایمنی بدن می شود. اگر این پنیرها با میوه های تازه میل شود باعث تاثیر بیشتر بر روی سلامت افراد شده و حتی به جذب ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها نیز کمک می کند. پنیر نرم به فعالیت بهتر باکتری های معده ی شما کمک کرده و در نهایت باعث سلامت مغزی شما خواهد شد.

تمپه

تمپه دانه ی تخمیر شده ی سویا است که طعم بسیار خوبی دارد و منبع غنی از پروبیوتیک ها است. این خوراکی حاوی اسید آمینه های ضروری بوده و یک منبع مناسب از پروتئین های گیاهی می باشد.

کفیر

این محصول که از تخمیر فرآورده های لبنی مانند شیر بز و دانه های کفیر به دست می آید. مقادیر زیادی لاکتوباسیل، بیفیدوباکتریوم دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. این نوشیدنی خوش طعم را می توانید از فروشگاه ها نیز تهیه نمایید.

ماست

یکی از بهترین خوراکی های پروبیوتیک ماست است که توصیه می کنیم ماست خانگی و یا ماست یونانی میل کنید. ماست از شیر گاو، گوسفند و بز تهیه می شود. درصد پروبیوتیک بودن این فرآورده بالاتر میرود اگر دام از علف های طبیعی استفاده کرده باشد. در هنگام خرید ماست به چند نکته توجه داشته باشید، اول اینکه ماست از شیر چه حیوانی است، دوم اینکه از علم طبیعی استفاده کرده باشد و سوم در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده باشد.

هضم غذا

هضم غذا

کومبوجا

این نوشیدنی نیز حاوی مقادیر بالایی از باکتری های مفید روده است. این نوشیدنی مدت هاست که استفاده می شود و گزینه ی مناسبی برای افزایش انرژی، افزایش سلامت و آرامش و همچنین افزایش در کاهش وزن شما است.

کیمچی

بخوانید



:: برچسب‌ها: هضم غذا , چگونگی هضم بهتر غذا , خواص ماست , معرفی غذاهای پروبیوتیک , فواید کفیر ,
:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : montazeranezohor313

معرفی عوارض قرص ترامادول

ترمادول! در این پست قصد داریم مطالب مفیدی درباره قرص ترامادول قرار دهیم.

همانطور که می دانید این قرص، مسکن بسیار قوی ای شبیه تریاک است.

گاهی اوقات و بنا به دلایلی دکترها برای بیمارشون این قرص رو تجویز می کنند اما اکثر مردم خصوصا

جوانان سرخود قرص ترامادول را مصرف می کنند. وبدون توجه به عوارض ترامادول درگیر مشکلات بعدی می شوند.

حتما جوانان باید از عوارض ترامادول باخبر شوند.

در دو لینکی که قرار دادیم می توانید به همه سوالات خود در خصوص قرص ترامادول دست یابید.



:: برچسب‌ها: عوارض قرص ترامادول , قرص ترامادول , مسکن های قوی , انواع قرص ترامادول ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()